Retour à la liste de résultats

THE MODERATING EFFECT OF TOURIST’S INVOLVEMENT ON THE RELATIONSHIP BETWEEN DESTINATION’S IMAGE AND ITS FUTURE BEHAVIOR

Auteur : Martín Ruiz David, Cossio Silva Francisco, Martín Armario Enrique
Type : Article
Thème : Information et communication

Résumé/Sommaire :

Building on the services-marketing literature, the present study develops an innovative model for evaluation of the effect of customer perceptions on the loyalty intentions of customer. The study then explores whether market heterogeneity affects this relationship by performing a latent cluster analysis in the tourism industry. Three major clusters of tourists emerge—according to the tourists’ involvement. The results show that there are significant differences among these segments in terms of the effects of a destination’s image on tourists’ intentions to return to a destination and their intentions to recommend it to friends and relatives.

Traduire le résumé vers :
Recherche

Recherche

Recherche avancée
Navigation par

Navigation par :

Filtrer votre recherche

Sélectioner un domaine *

Sélectionner une thematique

Sélectionner une rubrique

Sélectionner une sous-rubrique

*Champs obligatoires
Chercher sur Abhatoo avec Google :